Bugün Marmaray’ın Üsküdar istasyonundaki tabelaların değiştiğini farkettim ve incelediğimde meraklısının tahmin ediceği üzere “Ulaştırma Bakanlığı böyle yazmaz” diyeceğimiz Bakanlığın U3 olarak isimlendirdiği U totemlerinin kullanıldığı ve aynı şekilde istasyonlarda tabelalarda yani Bakanlığın kontrolü altındaki heryerde U3 Sirkeci - Kazlıçeşme Yaya ve Rekreasyon Odaklı Kentsel Ulaşım Raylı Sistem Hattı olarak geçen İBB ve Metro İstanbul’un Ağ Haritası vb. kaynaklarında T6 Sirkeci - Kazlıçeşme Tramvay Hattı olarak geçen yani T6 olarak sadece İBB’nin isimlendirdiği Bakanlığın U3 olarak isimlendirdiği hattın Bakanlığın işlettiği Marmaray hattında bulunan yenilenen tabelada T6 olarak isimlendirmesi açıkçası şaşkınlık veren çarpıcı bir detay. Yine bunun kadar çarpıcı ve açıkçası komik olan ve Ulaştırma Bakanlığı bünyesindeki TCDD gibi bir kurumun yapmaması gereken bir acemilik olarak görülebilecek hatalar ise tabelanın Lejant kısmında gözümüze batıyor, özellikle T6 yı tanımlarken yapılan hata gerçekten affedilemeyecek düzeyde. Lejanta baktığınızda göreceğiniz kusurlar şu şekilde;
T6 hattının uzaktan yakından alakasız bir şekilde Kabataş - Bağcılar Tramvayı olarak gösterilmesi,
tabelanın yeni asıldığını göz önünde bulundurarak güncel olmayan isimlendirmeler;
M3’ün Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez olarak isimlendirilmesi gerekirken Kirazlı-Kayaşehir Merkez Metrosu olarak yazması,
M4’ün Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı olarak isimlendirilmesi gerekirken Kadıköy-Tavşantepe olarak yazması,
M5’in Üsküdar-Samandıra Merkez olarak isimlendirilmesi gerekirken Üsküdar-Çekmeköy olarak yazması,
M9’un Ataköy-Olimpiyat olarak yazması gerekirken Bahariye Olimpiyat olarak yazması,
evet bu hatalar çok büyük kusur olarak gözükmeyebilir ama bu hataları TCDD ve Ulaştırma Bakanlığı gibi büyük kurumların yapmadı gülünç ve amatörce gözüküyor ayriyeten de kuruma olan güveni ve kurumsallığı zedeleyen durumlar, bahsi geçen tabelayı aşağıdaki görselden inceleyebilirsiniz, sizin görüşleriniz neler?
tabelalara bakıldığında dueumun halen aynı olduğunu gözlemledim ayriyeten marmaray genelinde de tabela ve yönlendirme tabelaları yenilenmiş durumda.
Açıkçası ben T6’nın isimlendirilmesindeki durumun ulaştırma bakanının yapmış olduğu İstanbul’a daha metro İnşaatı bakanlık tarafından yapılmayacak açıklamasıyla aynı yöndeki bir hareket olarak görüyorum sizce İstanbul’daki ulaşım tekrardan bir rekabetten çıkıp İBB‘nin kontrolü altına tamamıyla verilir mi? (Marmaray, diğer Banliyö hattı ve T6/U3 hariç) M14 ve M11 in işletmecisi Metro İstanbul olur mu? ve aynı yöndeki bir soru İstanbul’daki özellikle de Gayrettepe’de çok göze batan U1 ve M11 aradındaki isim rekabeti biter mi heryerde M11 olarak görevilecek miyiz? istasyonun bir köşesinde M11 diğer bir tabelada U1 hatta bazı durumlarda neredeyse yan yana tabelalarda bile farklı isimlendirme gerçekten can sıkıcı oluyor