Mansur Yavaş'ın duyurduğu metrobüs projesinden resimler. Şu anda test edilen metrobüsler sanırsam İstanbul'da kullanılanın aynısı. Fakat işletimde elektrikli metrobüslerin (E-BRT) kullanılacağı duyuruldu. Ayrıca resimlerde yeni validatör cihazları da gözden kaçmıyor. Mevcut cihazlar sıkıntılı olduğu için yeni cihaza geçilmesi iyi olmuş. Umarım yeni cihazları diğer otobüslere de yayarlar.
Resimlerin kaynağı: Ankara Büyükşehir Belediyesi
ACİLEN bu plandan VAZGEÇİN.
İVEDİLİKLE. İSTANBUL olarak biz yaptık. ANKARA yapmasın. RAYLI SİSTEM, RAYLI SİSTEM, RAYLI SİSTEM. Karayolu asla trafiği düşürmez, aksine bütün lastik tekerlekli araçları çeker. Üzüm üzüme baka baka kararır misali. ABB lütfen bu hatadan vazgeçin. Biz nasıl raylı sisteme dönüştürebiliriz diye kara kara düşünüyoruz. TÜYAP(Büyükçekmece)-Beylikdüzü-Avcılar-Küçükçekmece-Sefaköy metrosu saray hazretlerinde 2022 yılının Temmuz ayından beri. Birazdan önerge ve düşüncelerimi ABB ile detaylı olarak paylaşacağım. Herkes öneri ve düşüncelerini paylaşırsa bu proje raylı sistem hattına dönüşebilir. Ve bu büyük hatadan vazgeçerler.
Ankara'da planlanan metrobüs sistemi, İstanbul'daki gibi özel ayrılmış yoldan mı ilerleyecek? yoksa, çizgilerle bölünmüş bir güzergahı mı olacak?
Metrobüs sürdürülebilir değildir ve bir an evvel bu yanlıştan geri dönülmelidir. Metro yapacak bütçe yoksa bile tramvay, lrt gibi alternatiflere yönelinebilir. İstanbul'da bu hata yıllar önce yapıldı ve kara kara çözümü düşünüyoruz. Anadolu yakası D100 güzergahına yapılan metro (M4) 12 senedir sorunsuz çalışıyor ancak Metrobüs kullanıcıları türlü sıkıntılar ve yetersizliklerle boğuşuyor. Ankara bu yanlıştan geri dönmelidir.
İstanbul yolu epey geniş olduğu için otobüslere ek bir şerit ayrılabilir diye düşünüyorum. Karapürçek tarafında ise yollar genellikle epey dar, ek şerit nasıl verecekler acaba? İstanbul yolu için metrobüs en doğru seçenek bence.
Kendine has bi şeritte gider umarım. Böyle tuhaf oluyor upuzun araç trafigin icinde
Metrobüs İstanbul'un yapısı ve kaybedecek zamanı olmadığından geçici olarak yapıldı. Bence başarılı da oldu ama raylı sistemlere muadil olamaz. Ankara'nın böyle bir tercihte bulunması bana göre de yanlış.
Başkentray benzer bir rotadan geçmiyor mu?
İstanbul bu hatayı yaptı Ankara yapmamalı. Ek olarak güzergahın çoğu dar şehir merkezinden geçiyor buralara nasıl ek şerit yapacaklar?