Çok şükür bu seviyeli siteye üye olmayı başarabildim.
Bu nedenle sevgili Ergün beye çok teşekkür ederim.
Yürekten umuyorumki ( wowturkey ) deki hastalıklı yapı ve trol müdahaleleri burada kendine bir üreme noktası bulamaz.
Değerli dostlarım, burada her yapılmakta olan icraate ilişkin haberleri dört gözle izliyor olacağım. Özellikle raylı sistemleri çok yakından izliyorum, çünki bu yatırımlar hepimizin hayat kalitesine, karbon emisyonunun azalmasına, lastik tekerlekli araçların trafiğe daha az çıkmasına yol açacak, bir anlamda uygarlık göstergesi olacak.
Bu işe gönül ve emek veren herkese şimdiden teşekkürü bir görev bilirim.
Ben de görüş ve izlenimlerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Özetle, aranızda olmaktan dolayı çok mutluyum eski-yeni dostlarım
Sizinki takım tutar gibi raylı sistem vs karayolu olmuş, yersiz karşı çıkmışsınız. Hayali dünyanızda raylı sistem evet çok mantıklı, günlük rutinlerimizde gideceğim her yere raylı sistem olsa da otomobilimle motosikletimle giderim. Bu benim tercihim. Bu beni akıl dışı yapmaz, günlük ulaşım ihtiyacımda süreç boyunca oluşacak ihtiyaçlarım, aktarmalar, gideceğim diğer yerler, yanımda götürmem veya getirmem gereken malzemeler, yanımdaki yaşlılar çocuklar, yolda ailemle kuracağım izole kişisel alanım, müziğim, çocukların rahatça uyuması, kalabalıkta sağdan soldan fırlayan dilencisi, enstrümancısı, yabancısı, hırsızı, hastası ile muhatap olmak istememem gibi onlarca sebeple aracımla ulaşmayı tercih edebilirim.
Tercihleriniz sadece akıl dışı değil. Çağdışı, planlama dışı ve ekonomik ve çevresel olarak SÜRDÜRÜLEMEZ. Gericisiniz. Bugün Adana'da at arabalarının kullanımı, Adalar'daki faytonlar ve buharlı-dizel trenlerin kullanımı nasıl gericiyse, otomobil sevdanız da gericilik. İsterseniz kusura bakın, Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP) kapsamında otomobilleri balgam sökücü gibi bu kentten söküp atacağız. 🏌️🚗
Kilometre başına 75-80 milyon euro'lara gelmişken kredisiz yapmak çok zor olucak bu hatları 🤔 keşke 2-3 cadde tramwayi tarzı projede olsaydı. Araç yoğunluğu sadece raylı sistemle de çözülmez, insanları elektrikli bisiklet ve skuterlara teşvik edici bazı otoyolların yanına vs bisiklet yolları yapılmalı + fatih, beşiktaş gibi yerlerde bazı caddeler araçlara kapatılıp ortaya tramway yanlara bisiklet/yaya şeklinde düzenlenmeli.
Sefaköy beylikdüzü metrosunun proje ve finansmanı hazır. Yatırım programına alınsaydı bugün yüzde kaç olduğunu konuşuyorduk. Fakat onay verilmedi ve şimdi de Murat Kurum "biz gelince yapacağız" diyor.
Bu eski tasarımı olmalı. İBB bu hattı yeniden düzenledi, uygulanabilir hale getirilmiş halinde var. Murat Kurum'un bu hattı sırf gösterme olsun diye kullandığını buradan da anlayabiliriz.
Hızraya acil destek verilmelidir çünkü Beylikdüzü sgh 50 dakika lakin erdoğanın yapacağı tüyap Sefaköy Yenikapı ve incirli Söğütlüçeşme metrosu ile Kadıköy metrosuyla 2 saatten fazla sürüyor
Yenikapı-İncirli-Sefaköy ve İncirli-Söğütlüçeşme metrolarının zaten UAB uhdesinde olduğundan ve 10 senedir başlanılmadığından, Sefaköy-Beylikdüzü metrosuna 4 defa başvurulduğu halde ısrarla kendileri tarafından yatırım programına alınmadığından haberi yok sanırım.
Bu yaka az buçuk üvey evlat olmaktan kurtuldu.Avrupa tarafı daha kalabalık ancak Kadıköy Üsküdar keşişme noktaları her ne kadar her ilçe kendi içinde önem taşısada.
Defalarca akademik çalışmalarla ek yol yapmanın trafiği sadece birkaç sene rahatlattığı, sonrasında orta ve uzun vadede trafiği azaltmadığı, ve insanları toplu taşımadansa özel araçlara yönlendirerek hava kirliliği ve diğer envai araba kötülüklerine yol açtığı kanıtlanmıştır. Araba altyapılarını kaldırmak (ör. otopark yıkmak, şerit azaltmak) araba sıkıntısına en iyi çözümdür.
Yeni tünel, yol açmak kent trafiğini kısa vadede rahatlatır orta vadede daha sorunlu ve sıkışık bir duruma sokar. Ot*mobil talebi artar, karbon emisyonu daha da artar, iklimler donulmez sekilde değişir, aşırı yağan yağışta altgeçitlerde ot*mobilinde boğulmayı beklersin, zamanında Ankara'daki altgecitleri şu bastığında gökçek bunu itiraf etmişti.
1. Köprü yapıldı yetmedi 2. yapıldı yetmedi 3. yapıldı, o da yetmedi tünel yapıldı. Şimdi daha ne yapılmalı?
İklim değişikliğini ve sınırsız talebi de geçtim sen hiç bu tünellerin planlarına baktın mı? Kent içinde kocaman kavşaklar planlanıyor mahalle ölçeğinde kamulaştırma gerektiren kavşaklar...
Sevgili forum üyeleri.
Çok şükür bu seviyeli siteye üye olmayı başarabildim.
Bu nedenle sevgili Ergün beye çok teşekkür ederim.
Yürekten umuyorumki ( wowturkey ) deki hastalıklı yapı ve trol müdahaleleri burada kendine bir üreme noktası bulamaz.
Değerli dostlarım, burada her yapılmakta olan icraate ilişkin haberleri dört gözle izliyor olacağım. Özellikle raylı sistemleri çok yakından izliyorum, çünki bu yatırımlar hepimizin hayat kalitesine, karbon emisyonunun azalmasına, lastik tekerlekli araçların trafiğe daha az çıkmasına yol açacak, bir anlamda uygarlık göstergesi olacak.
Bu işe gönül ve emek veren herkese şimdiden teşekkürü bir görev bilirim.
Ben de görüş ve izlenimlerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Özetle, aranızda olmaktan dolayı çok mutluyum eski-yeni dostlarım
Sizinki takım tutar gibi raylı sistem vs karayolu olmuş, yersiz karşı çıkmışsınız. Hayali dünyanızda raylı sistem evet çok mantıklı, günlük rutinlerimizde gideceğim her yere raylı sistem olsa da otomobilimle motosikletimle giderim. Bu benim tercihim. Bu beni akıl dışı yapmaz, günlük ulaşım ihtiyacımda süreç boyunca oluşacak ihtiyaçlarım, aktarmalar, gideceğim diğer yerler, yanımda götürmem veya getirmem gereken malzemeler, yanımdaki yaşlılar çocuklar, yolda ailemle kuracağım izole kişisel alanım, müziğim, çocukların rahatça uyuması, kalabalıkta sağdan soldan fırlayan dilencisi, enstrümancısı, yabancısı, hırsızı, hastası ile muhatap olmak istememem gibi onlarca sebeple aracımla ulaşmayı tercih edebilirim.
Kilometre başına 75-80 milyon euro'lara gelmişken kredisiz yapmak çok zor olucak bu hatları 🤔 keşke 2-3 cadde tramwayi tarzı projede olsaydı. Araç yoğunluğu sadece raylı sistemle de çözülmez, insanları elektrikli bisiklet ve skuterlara teşvik edici bazı otoyolların yanına vs bisiklet yolları yapılmalı + fatih, beşiktaş gibi yerlerde bazı caddeler araçlara kapatılıp ortaya tramway yanlara bisiklet/yaya şeklinde düzenlenmeli.
Terbiyesizlik. Sırf ben yaptım demek için metroya onay vermemek, milyonları bekletmek iğrenç bir davranış.
Sen yapmayacaksın ben yapacağım zıtlaşması.
Olan vatandaşa oluyor .
Bu planda Kücükcekmece istasyonu tamamen kaldirilmis.
Hızraya acil destek verilmelidir çünkü Beylikdüzü sgh 50 dakika lakin erdoğanın yapacağı tüyap Sefaköy Yenikapı ve incirli Söğütlüçeşme metrosu ile Kadıköy metrosuyla 2 saatten fazla sürüyor
Yenikapı-İncirli-Sefaköy ve İncirli-Söğütlüçeşme metrolarının zaten UAB uhdesinde olduğundan ve 10 senedir başlanılmadığından, Sefaköy-Beylikdüzü metrosuna 4 defa başvurulduğu halde ısrarla kendileri tarafından yatırım programına alınmadığından haberi yok sanırım.
Madem öyle bu sene niye yatırım programına aldırmadılar 🤔
Yenidoğan-Söğütlüçeşme peki.
Karayolu tünelleri projeleri favorim ♥️