Ulaştırma ve Altyapı Bakan Abdulkadir Uraloğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul-Sakarya Akyazı arasındaki yoğunluğu rahatlatmıştık. Şimdi de güzergahın Akyazı ile Ankara arasında kalan kesiminde Orta Anadolu Otoyolu’nu inşa etmeyi planlıyoruz. Otoyolumuzu 225 kilometresi ana gövde, 51 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluğunda tesis edeceğiz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Ankara için durmadan, yorulmadan, yılmadan çalışmaya devam ettiklerini ifade eden Uraloğlu, 2002 yılından bu yana Ankara’nın ulaşım ve iletişim altyapısına Bakanlık olarak 601 milyar 510 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini bildirdi. 2002 yılında 466 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 1.196 kilometreye yükselttiklerini belirten Uraloğlu, 446 kilometre olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 1.172 kilometreye çıkardıklarını anlattı. Uraloğlu, “Ankara-Niğde Otoyolu’nu inşa ettik. Yeni projelere de devam ediyoruz. Ankara’da halen devam eden 31 milyar 360 milyon proje bedeliyle yol yapım, kavşak, viyadük, üst yapı iyileştirmesi, alt geçit ve tarihi köprü onarımları gibi 22 adet karayolu projesi gerçekleştiriyoruz.
Çok yakın bir süre önce de Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yollarının açılışını gerçekleştirdik. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolumuzun ihalesini yaptık. Toplam 120 kilometre uzunluğunda olan projemiz kapsamında 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük ve 3 otoyol hizmet tesisi inşa edeceğiz. Otoyolun hayata geçmesiyle Ankara-Kırıkkale kesiminde bulunan mevcut devlet yolundaki trafik yoğunluğu azalacak” dedi.
Çok yanlış ve gereksiz bir proje, Kimse 100 TL'lik otoyol varken 1 saat kazanmak için 1000 liralık otoyola girmez. Buna ayrılacak kaynak karadeniz ya da doğu anadoluya yapılacak otoyollara ayrılmalı