top of page

Forum Mesajları

emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
05 Eki 2024
In M5 Kızılay-Dikmen Metrosu
EGO Genel Müdürlüğü'nün sitesinde yazana göre M5 Dikmen hattının projesi için verilen süre 17 Mayıs'ta sona ermiş. Bu tarihin üstünden 5 ay geçmesine rağmen sitede herhangi bir güncelleme yapılmamış ve öylece duruyor. Projesi tamamlanıp onay için bakanlığa mı gönderildi yoksa projede bir sorun çıkıp uzatıldı mı bilemiyoruz. Zaten gözle görülür bir icraat yok, yaptıkları projenin durumunu bile paylaşmıyorlar, bu tutumu doğru bulmuyorum. https://www.ego.gov.tr/tr/sayfa/2284/m5-kizilaydikmen-hatti
2
5
117
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
03 Tem 2024
In A2 Dikimevi-Natoyolu Hattı
Natoyolu-Dikimevi metro hattının ocakta yapılan ihalesinin fahiş fiyat sebebiyle iptal edilmesinin ardından 2. ihaleye çıkılacağı duyurulmuş fakat üstünden 6 aya yakın bir zaman geçmesine rağmen belediyeden ihalenin tarihi hakkında bir açıklama gelmemişti. Ben de Mavi Masa'ya 2. ihalenin ne zaman yapılacağını sordum, cevapları şu şekilde: İşe ait yaklaşık maliyet güncelleme çalışmaları devam etmekte olup, tamamlanması akabinde ihale ilanı verilecektir. Bu iş 6 ay sürecek kadar zor bir iş mi merak ediyorum doğrusu, ayrıca enflasyon yüzünden yeniden hesaplanan maliyet muhtemelen ilk ihalede verilen teklife yakın çıkacak, hat benzer bir fiyatla fakat planlanandan aylar son hizmete girecek(inşaatı başlarsa).
4
0
102
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
04 Haz 2024
In M5 Kızılay-Dikmen Metrosu
Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin 5 Ekim 2022 tarihinde sözleşmesini imzaladığı M5 Kızılay - Dikmen metro hattının proje çizimi için verilen süre 17 Mayıs 2024 tarihinde doldu. İlk Başta Atatürk Sitesi'ne kadar olan hat füniküler hattının fizıbıl çıkmaması sebebiyle Oran yönüne doğru 1.3 km uzatıldı. Projenin tamamlanmasını müteakip onay için Ulaştırma Bakanlığına gönderilmesi bekleniyor. Hattın mevcut durumu içinse EGO'nun yapacağı açıklamayı bekliyoruz.
Proje Çizimi İçin Verilen Süre Doldu content media
8
1
217
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
31 May 2024
In Konyaaltı-Varsak Tramvay Hattı
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin 30 Nisan tarihinde çıktığı 4. etap Konyaaltı - Varsak raylı sistem hattı ihalesine verilen teklifler şu şekilde: -Makyol İnşaat 12 milyar 435 milyon TL -Kalyon İnşaat 13 milyar 890 milyon TL -Kolin İnşaat 13 milyar 489 milyon TL -Gülermak 14 milyar 158 milyon TL teklif verdi. -Öztaş İnşaat eksik teminat gerekçesiyle elendi. Antalya’da daha konforlu ve hızlı toplu taşıma hizmeti sunacak yeni raylı sistem hattı ile Antalya trafiğinde önemli bir rahatlama olacak. 4. Aşama Raylı Sistem Hattı’nın ilk etabı, Konyaaltı ilçesinde Akdeniz Bulvarı’ndan (Serbest bölge) başlayacak. Akdeniz Bulvarı üzerinden Atatürk Bulvarı’nı takip edecek 4. Aşama Raylı Sistem Hattı, Antalyaspor Kavşağı’ndan sonra yerin 30 metre altına girecek. Yer altından önce Meltem’e dönerek, Antalya Eğitim Araştırma Hastanesi ve Defterdarlık önüne ulaşacak. Yine yer altından Güllük-100. Yıl’ı keserek Muratpaşa Cami’ne uzanan hat, Antalya Büyükşehir Belediyesi önünden geçtikten sonra Kızılırmak Caddesi üzerinde yerin üstüne çıkarak Kepez Belediyesi önünden Sakarya Bulvarı Kavşağı’nda 3. Aşama Raylı Sistem Hattı’na bağlanacak. 6 BATTI ÇIKTI, 16 DURAK VE 14 ADET ÜST GEÇİT YAPILACAK Antalya 4. Aşama Raylı Sistem Hattı ilk etabı ihalesi ile yaklaşık 14,3 km ana hat ve 825 m uzunlukta 3. aşama bağlantı hattı yapımı ve 17 adet tramvay aracının temini yapılacak. Proje kapsamında 6 battı çıktı kavşak, 11 hemzemin ve 5 yeraltı durağı olmak üzere 16 durak, 14 yaya üstgeçidi yer alacak. Projede Antalyaspor ile Falez Kavşağı arasındaki yaklaşık 1 kilometrelik taşıt yolu yer altına alınacak. Bu kesim, uygulanacak 100. Yıl Yaşam Alanı projesiyle, kültür ve sanat merkezine dönüştürülecek. İhaleye en düşük teklifi veren Makyol inşaat daha öncesinde Antalya'daki 2. ve 3. etap raylı sistem hatlarının inşasını üstlenmişti.
İhaleye Verilen Teklifler content media
4
0
89
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
28 Nis 2024
In Antalya Raylı Sistem Projeleri
Günümüzde Antalya - Alanya istikameti turizmin etkisiyle ciddi yolcu potansiyeli olan bir güzergah. Özellikle yazları turizmin de artışıyla bu güzergahı kullanan araç sayısı da artıyor ve artık bu yol mevcut talebi kaldırmıyor. Bakanlık Antalya - Alanya arasına otoyol yapılacağını duyurdu fakat bahsedeceğim projenin çok daha faydalı olacağını düşünüyorum. Antalya ile Alanya'nın demiryolu ile bağlanması iki şehir arası ulaşımı kolaylaştırmaya çok yardımcı olur. Bu hat üzerinde sadece merkez ilçelerde duracak şekilde (Antalya - Serik- Manavgat - Alanya) ekspres seferler yapılabileceği gibi bu güzergah üzerinde bulunan çok sayıda yerleşim yeri ve turistik bölgelere de hizmet etmesi için bölgesel tren veya banliyö treni şeklinde de kullanılabilir. Ayrıca bu demiryolu havaalanına bağlanmak suretiyle Antalya'ya inen turistler direkt trene binerek otellerine konforlu bir şekilde gidebilir ve havalimanında bulunan tramvay durağıyla da bağlantı sağlanmış olur. Aslında bu hattın şehir içinden Döşemealtı'na kadar uzatılıp kent içi ulaşımda banliyö hattı olarak kullanılması da çok yararlı olurdu. Ayrıca Expo'dan çevreyolu ayrımına kadar yolun ortasından tramvay hattı geçiyor. İmkan olsa ve o hattın yanına trenlerin geçeceği raylar döşense o istikamet kullanılabilirdi belki fakat maalesef çevre yolu güzergahında yeraltından geçirilmediği sürece yeterli alan olmadığından yapılması zor gözüküyor. Aklıma mevcut çevreyolu güzergahında viyadük olarak gitmesi geldi fakat görüntü kirliliğine sebebiyet vereceğinden muhtemelen pek tasvip edilmeyecektir. Fakat yine de kentin dışından da olsa kuzey çevre yoluna paralel olarak Döşemealtı'na uzaltılması yararlı olacaktır. Böylece Döşemealtı'ndaki OSB ile havalimanı arası demiryolu bağlantısı kurularak yük taşımacılığı için de kullanılabilir. Kırmızı hat çevreyoluna paralel şehir içinden geçiyor. Mavi hat ise kuzey çevreyoluna paralel şehir dışından gidiyor. Tamamen kabataslak ve tahmini çizdiğim bir hat şeması, sadece ana fikri anlatmaya çalıştım.
Antalya - Alanya Demiryolu Projesi content media
14
9
312
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
30 Mar 2024
In Antalya Raylı Sistem Projeleri
Bilindiği üzere Antalya'da 4. etap Konyaaltı raylı sistem hattı için ihaleye çıkıldı. Raylı sistemlerin yapılmasını tabii ki destekliyorum fakat maalesef bu hat düzenlenirken ciddi yanlışların yapıldığını düşünüyorum. En başında Antalya'nın en yoğun ulaşım aksına hizmet verecek bu hat en kötü LRT standardında yapılmalıydı , fakat maalesef bu hat tramvay olarak dizayn edilmiş ve peronlar da maksimum 2'li vagonlarla çalışacak şekilde tasarlanmış. Bu hat her ne kadar metro olarak lanse edilse de hattın yaklaşık 5 km'lik kısmı yeraltında gidiyor fakat staydum durağından sonra yeryüzüne çıkan hat klasik tramvay hatları gibi orta refüjden gidecek. Maalesef hat bu gibi birtakım handikaplar içeriyor. Şimdi ÇED raporundan bilgiler eşliğinde bu hattın handikaplarına birlikte bakalım. Yukarıdaki görselde hattın günlük taşıyacağı yolcu sayılarının tahmini değerleri yayımlanmış. Bu hattın artık 2025'te açılması imkansız olduğu için 2030 değerlerini baz alalım. 254.000 x 30 ayda yaklaşık 7.6 milyon yolcu demek, ki bu da İstanbul'da M5-M7 metrolarının taşıdığı insan sayısına denk. Bu kadar insanı 2 vagonlu bir tramvayla nasıl taşınır merak ediyorum. Bu hat en kötü 4 vagonla taşımaya imkan verecek şekilde tasarlanmalıydı. Maalesef bu hattın sonu da İstanbul'daki T1 gibi olabilir. Hemzemin durak ve altgeçit örneği Yukarıda da gördüğünüz üzere köprü yapım maliyetinden kaçınmak için yeni köprü yapılmayacağı ve köprüde şerit daraltılarak hattın köprünün ortasından geçirileceği belirtiliyor. Zaten yoğun trafik sorunu çeken bu şehir için köprü daraltmak hangi aklın ürünü acaba? Köprünün mevcut durumu Yapılması planlanan hat geçişi Bu hattın bir diğer iddiası da insanları araç kullanmaktan çekip toplu taşımaya yöneltmek. Fakat tramvay gibi yavaş bir aracın bu yapması maalesef zor. Trafik çok kötü olmadığı müddetçe insanlar tramvay yerine arabalarını kullanmaya devam etmek isteyecektir, nitekim bu hat boyunca yapılacak olan altgeçitler de bu güzergahı araçlar için daha avantajlı kılacak. Ayrıca bu hatta pik saatlerde normal toplu taşıma yolcusuna bile yer olmayacak gibi görünüyor. Antalya'dan küçük Kocaeli, Mersin gibi şehirlere bile metro inşa ediliyorken Antalya gibi bir şehre hala metro yerine tramvay inşa etmekte ısrarcı olunması can sıkıcı. Ayrıca bu hattın devamında Lara'ya gidecek olan hat Kundu'ya ulaşacak. Kundu ise çokça otelin bulunduğu bir bölge. Eğer bu hat hiç olmazsa LRT olarak tasarlansaydı turistler için de hem hızı hem de kapasitesi olarak bir alternatif olabilirdi. Fakat 2 vagonlu bir tramvayın bunu yapması maalesef zor gözüküyor. Keşke yöneticiler bu hattı günü kurtarma amaçlı değil daha uzun vadeli olarak tasarlasalardı.
Hattın Handikapları content media
9
2
191
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
12 Mar 2024
In Ankara Ulaşım Haberleri
Mansur Yavaş'ın duyurduğu metrobüs projesinden resimler. Şu anda test edilen metrobüsler sanırsam İstanbul'da kullanılanın aynısı. Fakat işletimde elektrikli metrobüslerin (E-BRT) kullanılacağı duyuruldu. Ayrıca resimlerde yeni validatör cihazları da gözden kaçmıyor. Mevcut cihazlar sıkıntılı olduğu için yeni cihaza geçilmesi iyi olmuş. Umarım yeni cihazları diğer otobüslere de yayarlar. Resimlerin kaynağı: Ankara Büyükşehir Belediyesi
Ankara Metrobüs Projesi'nden Resimler ve Yeni Validatör content media
5
31
718
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
12 Mar 2024
In M5 Kızılay-Dikmen Metrosu
EGO Genel Müdürlüğü'nün web sitesinde yazana göre: Yapılan etütlerde, Füniküler hattının fizibıl çıkmaması nedeniyle bu hat iptal edildi. Kapsamdan çıkan kısmın yerine metro hattı Oran yönüne doğru 1,3 km ve 1 istasyon daha uzatıldı. Ayrıca devam güzergahı TRT yönüne doğru 2,6 km hat ve 2 istasyonun daha ön projeleri çalışılmaktadır. • Sözleşme Tarihi: 05.10.2022 • Yer Teslimi: 18.10.2022 • Bitiş Tarihi: 17.05.2024
Füniküler Hattı İptal Edildi, Metronun Projesi Mayısta Tamamlanacak content media
6
1
239
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
29 Şub 2024
In Antalya Raylı Sistem Projeleri
Konyaaltı Sarısu- Antalya Stadyum- Kepez Belediyesi hatlarının Yeraltı Raylı Sistem(YRS) çalışmalarını başlatacağız. Zerdalilik - Lara hattında metro projesini Yeraltı Raylı Sistemle(YRS) bağlayacağız. Zerdalilik-Toptancı Hali- Altınova'da Yeraltı Raylı Sistem(YRS) projelerini başlatacağız. Lara-Kırcami-Gazi Bulvarı- Konyaaltı toplama hattında Yeraltı Raylı Sistem(YRS) projesini başlatacağız. Lara-Kundu'da Yeraltı Raylı Sistem(YRS) projesini başlatacağız.
Hakan Tütüncü'den 5 Yeni Raylı Sistem Vaadi content media
4
12
509
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
24 Şub 2024
In M2 Bağlıca-Yaşamkent Hatları
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur yavaş sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda şunları söyledi: Ankara’mızın metro ağı için çalışmalarımız sürüyor. Daha önce projesi ve resmi tüm süreçleri tamamlanan, ihale aşamasında olan Mamak Metrosu’nun ardından, ✅ Koru Bağlıca - Koru Yaşamkent Uzatma Hattı (9,36 km, 5 istasyon) PROJESİ TAMAMLANDI ve bugün incelenmek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na teslim edildi. ✅ Keçiören Şehitler - Ovacık Uzatma Hattı (7,69 km, 4 istasyon) PROJESİ TAMAMLANDI ve incelenmek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na teslim edildi. ➖Projesi yapılan Kızılay - Dikmen ve Çayyolu - Sincan Hatları dahil 5 projede, güncel olarak projelere eklenen duraklar dahil 51,33 km’lik yeni metro hatlarımız için gün kaybetmeden çalışmaya devam ediyoruz. 🔴 Havalimanı Metrosu’nun sorumluluğu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nda olduğu için belediye olarak bir çalışma yapamadığımızı ayrıca belirtiyorum.
Hattın Projesi Tamamlandı, Proje Bakanlığa Teslim Edildi content media
3
1
187
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
31 Oca 2024
In A2 Dikimevi-Natoyolu Hattı
Ankara Büyükşehir Belediyesi Instagram üzerinden yaptığı paylaşımda ihalede verilen en düşük teklifin hat maliyetinin %55 üzerinde olması sebebiyle hat için yeniden ihaleye çıkılacağını belirtti. Halkın parasına göz diken şirketler yüzünden ihale süreci uzadı, fakat belediye yerinde bir kararla ihaleyi iptal etti. Umarım sonraki ihale makul bir şekilde sonuçlanır ve Ankara'da yıllar sonra bir metro hattının temeli atılmış olur.
ABB Duyurusu - Hat Yeniden İhale Edilecek content media
5
0
193
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
30 Oca 2024
In M2 Bağlıca-Yaşamkent Hatları
Ego'nun sitesinde yazana göre: Yapılan etütlerde, seçilen güzergahın değişmesi nedeniyle hat boyu 2,69 km uzayarak 9,63 km olmuştur. Projede yükleniciden kaynaklı olmayan değişiklikler sonrası 58 gün süre uzatımı verilmiştir. Projenin 09.12.2023 tarihinde bitirilememesi üzerine 79 gün cezalı süre uzatımı verilmiştir. Projelerin 23.02.2023 tarihinde tamamlanarak Onay için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına gönderilmesi planlanmaktadır.
2
2
65
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
30 Oca 2024
In M4 Şehitler-Forum Hattı
Ego'nun sitesinde yazana göre: Projede yükleniciden kaynaklı olmayan değişiklikler sonrası 58 gün süre uzatımı verilmiştir. Projenin 12.10.2023 tarihinde bitirilememesi üzerine 79 gün cezalı süre uzatımı verilmiştir. Projelerin 23.02.2023 tarihinde tamamlanarak Onay için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına gönderilmesi planlanmaktadır.
2
0
59
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
13 Ara 2023
In M6 Çayyolu-Sincan Birleşim H.
Ankara Büyükşehir Belediye başkanı Mansur Yavaş Instagram hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda şunları söyledi: Ankara’da iki ayrı hattı birbirine ring şeklinde bağlayacak olan ilk metro hattının proje çalışması için bugün ilk imzaları attık. Koru metrosunun Bağlıca metrosuna uzatılmasının ardından Çayyolu metrosunu Sincan metrosuna bağlayacak olan hat için proje çalışmasına başladık. 5 istasyon ve 11.6 kilometreden oluşacak hat, Bağlıca ile Devlet Mahallesi istasyonlarını birbirine bağlayacak. Değerli hemşehrilerim, Göreve geldiğimizde bırakın devam etmesini, projesi yapılan bir tek metro hattı bile bulunmuyordu. Bu dönemde, 🚇 7,43 km’lik Mamak Metrosu’nun projesini tamamladık. Yapım ihalesinin 2. aşaması 8 Ocak 2024 tarihinde yapılacak ve inşallah bu dönem temelini atacağız. 🚇 9,63 km’lik Koru-Bağlıca ve Koru-Yaşamkent Metro Hattı, 🚇 7,69 km’lik Keçiören-Ovacık Metro Hattı ve 🚇 14,3 km’lik Kızılay-Dikmen Metro Hattı’nın projesini 2024 yılının Şubat ayına kadar tamamlamayı hedefliyoruz. 🚇 Bugün proje çalışması imzalanan 11,6 km’lik Bağlıca - Devlet Mahallesi hattı ile beraber, TOPLAMDA 5 AYRI HATTA 50,65 KİLOMETRELİK METRO PROJESİ İÇİN SÜRECİ GÜN KAYBETMEDEN SÜRDÜRÜYORUZ. ✅️ Havalimanı Metrosu ise T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uhdesinde olup Belediyemizle ilgisi bulunmamaktadır. Saygılarımla... Çayyolu'ndan Etimesgut ve Sincan'a metro ile ulaşımı kolaylaştıracak bu hattın proje süreci başladı. Projesi devam eden diğer hatların ise proje süreçleri Şubat 2024'te tamamlanacak. Yapım ihalesini de göz önünde bulundurduğumuzda bu hatların seçimden önce inşaatlarının başlaması zor gözüküyor. Öte yanda Mamak Metrosu'nun yapım ihalesinin ise Ocak-Şubat ayları gibi tamamlanması ve temelinin atılması bekleniyor. Ankara için hayırlı olsun, raylı sistemler yarışında İstanbul'un gerisinde kalan Ankara'nın bu hatlara çok ihtiyacı var. Hattın güzergahı:
Proje Çalışmaları Başladı content media
5
6
1k
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
14 Kas 2023
In A2 Dikimevi-Natoyolu Hattı
Ankara Büyükşehir Belediye başkanı Mansur Yavaş Instagram üzerinden Natoyolu Metrosu hakkında bilgi verdiği bir gönderi paylaştı: Dikimevi-Natoyolu(Mamak) Metrosu'nun ön yeterlilik ihalesinden sonra 3. aşamaya geçtik. EBRD'nin son değerlendirmeleri sonucunda ön yeterliliği sağlayan 9 firma ihaleye devredildi. İhalenin ocak ayı sonunda sonuçlanmasını bekliyoruz. Aynı zamanda diğer metro hatlarımızın proje çalışmalarına da hız kesmeden devam ediyoruz. Büyük ihtimal seçimden önce bu hattın temeli atılır.
4
0
162
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
09 Kas 2023
In İşletilmekte Olan Metrolar
Geçtiğimiz aylarda Söğütözü İstasyonu'nun YDA Center çıkışı açılmıştı. Ben de çıkışı ve Ankaray bağlantısını merak ettiğim için birkaç fotoğraf çektim, sizlerle de paylaşmak istedim. Bilindiği üzere Ankaray'ın Söğütözü uzatmasının tünelleri kazıldı, rayları döşendi fakat sinyalizasyon sisteminin eskiliği sebebiyle hizmete açılamıyor. Fotoğrafta gözüktüğü üzere turnikeleri dahi yerleştirmişler. Söğütözü de dahil olacak şekilde güzergah levhası yerleştirilmiş. YDA Center çıkışının ve Ankaray bağlantısının metroya olan bağlantısı, merdivenlerden inip direkt M2 peronlarına ulaşabilirsiniz. YDA Center çıkışı ve Ankaray bağlantısı, turnikeleri geçtikten sonra yeşil tabelanın gösterdiği merdivenleri çıkıp ulaşılabilir. Ankaray bağlantısının olduğu kısımda duvarlara Ankara'nın metro projeleri hakkında bilgilendirme afişleri asılmış. Afişte ABB ve UAB tarafından planlanan metro hatları gözüküyor. Diğer bir afişte ise Ankaray'ın tarihçesi yer alıyor. Son olarak yukarıdaki afişlerle ilgili, eğer belediyenin vatandaşları Ankara'nın metro projeleri ile ilgili bilgilendirmek gibi bir amacı varsa bunu bir istasyonun az kullanılan çıkışına asmak yerine daha işlek yerlere asmaları daha mantıklı olurdu.
Ankaray Söğütözü İstasyonu ve Ankara'nın Metro Projeleri content media
4
2
512
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
03 Kas 2023
In A2 Dikimevi-Natoyolu Hattı
Projenin ön yeterlilil ihalesi 15 Ağustos 2023 tarihinde gerçekleştirildi, fakat bu tarihin üstünden 3 aya yakın bir zaman geçmesine rağmen herhangi bir yeni gelişme olmadı. Projenin mevcut durumu hakkında bilgisi olan var mı?
2
2
184
emrewinter
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
01 Eyl 2023
In Esenboğa Havalimanı Metrosu
Öncelikle yeni forumun herkese hayırlı olması dilerim. Wowturkey.com'(http://Wowturkey.com)un kapanmasından sonra altyapı projeleri alanında oluşan boşluğu bu site kapatacaktır. Konumuza dönersek, bundan birkaç hafta önce Alo 123'ü arayıp projenin durumunu sordum. Beni yönlendirdikleri yetkili hattın 7-8 sene önce projelendirildiğini, üstünden uzun zaman geçtiği için önümüzdeki sene projenin revize edileceğini, eğer ödenek çıkarsa inşaatına en erken 2025'te başlanacağını söyledi. Yıllar öncesinden tamamlanması gerek bir projenin bu kadar ihmal edilmesi beni üzüyor, 2018'te açılan İstanbul Havalimanı'nın metrosu hemen yapılıyor ama iş Ankara'ya gelince verilen sözler tutulmuyor. Umarım en azından 2025'te de olsa inşaatı başlar da somut bir adım görürüz.
5
8
449

emrewinter

Raylı Sistem Yazarı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page