top of page

Forum Mesajları

misterb20006
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
05 Ara 2023
In İzmir Raylı Sistem Projeleri
Osmanli doneminde ayvalik da izmir vilayeti icerisinde degerlendiriliyordu,bir ihtimal vilayet sinirlarini cizerken canakkale ve mugla daglari arasindaki kalan bu aluvyal ovalik alanlarin hepsi tek bir bölge olarak goruyorlardi,cukurova gibi. Dusundum de simdi izbanin bergamada durmasi icin bir sebep var mi?Bergama uzatmasi geldikten sonra yeni bir proje fena olmaz mi?Bolgenin kuzeyde dogal siniri kazdaglari ve cografi-ekonomik olarak bu havza da kuzeyde kaz daglarina kadar uzuyor.Yani ayvalik,dikili,burhaniye ve edremit izbanla bulusabilir. Toplam 80-90 km bir yoldan bahsediyoruz.Gectigi cogu yer kiyida yer alan duz tarlalar.Aliagadan sonra ara istasyon olmadan sehirlere ugrayacak.Gerekirse bazi koy istasyonlari devre disi birakilabilir,zaten bazi istasyonlar bildiginiz tarlanin ortasinda. Istege gore guneyde kusadasina da uzayabilir.Bu sayede izmirdeki calisan nufusun ege sayfiyelerine dagilimi cok daha duzenli ve surekli olacak.bu difuzyon ege kentlerine kisin ekonomik canlilik getirecektir.Ayvalikta yasayan birinin sadece marmarayvari bir araci binip 1 saat 15 dakika icinde alsancakta oldugunu dusunun.Ozellikle aliagadan sonra abuk subuk istasyonlarda durulmazsa olur.Bunun egenin ekonomisine etkilerini,bolgenin gercek anlamda metropolitenlesecegini dusunun. Yazlik ekonomiye bagli kasabalarda yilboyu olusacak ekonomik potansiyeli dusunun. Niye yapilmasin?Projenin onunde ne tur engeller olabilir?
Izban edremite kadar uzatilsa content media
2
8
123
misterb20006
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
30 Kas 2023
In Yerli-Milli Araç Projeleri
istanbul adalar ilcesi bir suredir antalya expoda kullanilan turden 6-8 kisilik golf araclari ile toplu tasimayi sagliyordu.Ozellikle yogun saatlerde arac kuyruklari ve araclarin bozulan ve kirilan aksamlari,yasanan kazalar ve araclarin guvensiz olmasi sikayet konulariydi.Gorunuse bakilirsa iett yeni bir arac alimi yapacak,karsan atak olabilir. Niyeyse tramvaya benzetilmis. Bazilari dokuya uygun olmadigini soyluyor ama ne kadar dogru tartismaya acik tabi. https://twitter.com/irfan_demet/status/1722627739805749540(https://twitter.com/irfan_demet/status/1722627739805749540).(https://twitter.com/irfan_demet/status/1722627739805749540(https://twitter.com/irfan_demet/status/1722627739805749540)) Ben bunu iyi bir gelisme olarak degerlendiriyorum.Bu minibusler ciddi bir ulasim aracina benziyor.Cift yonlu hatlarin adalarda olmamasi bir sikintiydi simdi cozume ulasabilir. Sizin adalara uygun gordugunuz ulasim plani nedir? Olmus mu?Yoksa troleybus yada nostaljik tramvay daha mi iyi olur?
Adalara Adabus/minibüs mu geliyor? content media
3
7
156
misterb20006
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
29 Kas 2023
In Arkeoloji ve Restorasyon Pro.
Evet clickbait baslik degil galata koprusu gercekten kayboldu; Bu köprü 1912’de kullanıma açıldı. 1914’te köprünün üzerinden elektrikli Eminönü-Karaköy bağlantısı sağlandı. 1987’de köprünün Haliç’e bakan tarafında yeni köprü yapımına başlandı. Bu köprünün yapımı tamamlanmadan önce Mayıs 1992’de tarihi Galata Köprüsü yangında büyük hasar görünce ulaşıma kapandı. Bunun üzerine inşası hızlandırılan ve kazıklar üzerine yapılan yeni köprü yangından bir ay sonra hizmete alındı. Eski Galata Köprüsü ise sökülüp tamir edildikten sonra Hasköy, Arnavutköy sahiline yerleştirildi.Yani tarihi galata koprusu ve simdiki galata koprusu apayri seyler. Haliç Köprüsü’nün onarımı sırasında trafik sıkışıklığına çözüm olması için 2002 yılında tekrar hizmete açılan eski Galata Köprüsü, vapurların Eyüp’e geçişine engel olduğu ve su sirkülasyonunu önleyerek Haliç’in temizlenmesi çalışmalarını aksattığı gerekçesiyle 7 Ekim 2012’de yaya ve araç trafiğine kapatılmışti. Bu olaylarin üzerinden 5 yıl geçmesinin ardindan 2017 orta bölümünde bulunan üç duba sökülüp gerideki dubalara bağlı bir şekilde bekleyen Galata Köprüsü, Haliç'e veda etti. Galata köprüsünün yüzer dubaları römorkörler aracılığı haliçten çıkarıldı. Böylece tarihi köprü Haliç'ten ayrılmış oldu. Galata köprüsünden geriye Ayvansaray kıyısında kara üzerineki parca kaldi.Tarihi köprünün ise tamir için romörkörlerle tersaneye çekildiği, tamiratın bitmesinin ardından ne şekilde değerlendirileceğine karar verileceği öğrenildi. Tabi konudaki haber kaynaklari 2017den sonra gizemli bir sekilde kesiliyor.Koprunun daha sonraki akibeti hakkinda kesin bir cevap bulamadim bazilari haskoy ve arnavutkoy sahiline gittigini soyluyor ama iki yerdede bulamadim onlara ait haberler. Bu konuyu unutmustum ki t5 ile yolculuk ederken bir anda balat sahilde son parcanin yanindan gecerken buldum kendimi.Bu koprunun degerli oldugu tartisilmaz,baska ulkelerdeki gibi tarihi,anit bir kopru. Eger jilet olmamissa parcalari istanbulda biryerde olmali ve bu parcalar uydudan gorunebilir olmali.Hemen google maps ve yandexi acip sokak goruntusunden baktim. 2015 yilinda acikca gozukuyorki tum parcalar atil bir sekilde yuzuyor ama gunumuzde birtek kara baglantisi duruyor.1ve 2 fotograflar Bunun uzerine yandex uydudan baktim ve tuzla tersanelerinde supheli birsey buldum ama baska parcalar arnavutkoy ve haskoy tersanelerinde de olmali. Ben telefondan yazdigim icin google maps iyi gostermiyor ve yandex tersaneleri sansurluyor o yuzden eski galata koprusunu bulmak isteyen herkesi uydu haritalari uzerinden haskoy,tuzla,pendik,yalova ve halic tersanelerinde koprunun avina cikmaya davet ediyorum Bu assagidaki yolladigim kordinatlarda tuzlada buldugum potansiyel parcalar uzerindeki serit cizgilerinden eski kopru oldugundan supheleniyorum ama birinin google mapsten ve inn haritalardan dogrulamasi gerekiyor telefon iyi gostermiyor Arastirmalariniz icin sagolun.Cevaplarinizi bekliyorum ayrica Sizce kopru birgun restore edilip 80lerin sonundaki gibi yeni koprunun azicik ilerisine konulmali mi?
8
4
108
misterb20006
Raylı Sistem Yazarı
Raylı Sistem Yazarı
18 Kas 2023
In Kentsel Dönüşüm ve Altyapı
Merhabalar,bu toplulukta bircok farkli altyapi yatirimlari tartisiliyor ozellikle biri digerinden ayri tutulmuyor ama eminimki bazi uyeler dunyada sehir bilimindeki son moda tartismalari takip ediyordur ve su son donemlerde,arabalarin sehirleri mahvetmis oldugu,trafigin yol acarak cozulemedigi,arabasiz tasarlanan,ozel araca yuksek oranda izin vermeyen(vergilendiren vs) arabaya ihtiyac duymayan yurunebilir sehirlerin daha huzurlu kaliteli ve refahkar oldugu ve bu sebeple otobansiz bulvarsiz otoparksiz herkesin tramvay/metro/rayli sistem kullandigi 15dk sehirler yaratilmasi gerektigini savunan bir akim var.Akim Ismi de ''15 dk'lik sehir'' diye geciyor ve bu forumda bu konu hakkinda ozellikle basta Istanbul genelinde herkes ne dusunuyor duymak isterim. Araba karsitlari cemiyetinin bir uyesi misiniz?
6
6
143

misterb20006

Raylı Sistem Yazarı
Mobil Kullanıcısı
+4
Diğer Eylemler
bottom of page